Bambi på hal is

Min värdpappa hade hämtat hem en cykel och ett par rollerblades till mig från Skaneateles, så efter mitt arbetspass beslutade jag mig för att teståka en runda med rullorna. Ingen bra tanke alls. Vårt hus ligger omringat av en massa backsluttningar och för att komma ner till det härliga spåret vid floden är man tvungen att ta sig nedåt. Där ansträngde jag mig som kattsingen att rulla ner för världens lutning. I och med all trafik som pågår tätintill försöker man ändå låtsas som man har allt under kontroll för att inte göra bort sig totalt. Men nej, backen var så barnt att jag inte ens kunde bromsa! Pang, sa det och jag for in i ett staket. Såklart satt där en kille och hade iakttagit mig hela vägen från toppen. Kul att jag kunde bjuda på dagens skratt! Han (Jake) började att samtala med mig och verkade lite underlig, efter ett tag frågade han mig om jag röker weed eller tar några tabletter. Förstod direkt att han var hög då.... Nu är iallafall mitt äventyr över och jag är i säkerhet, nerbäddad i min säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0