en annorlunda dag

Jag har haft en väldigt spännande och bra dag idag, lite läskig och lite äventyrlig. Jag började dagen med att undersöka och kartlägga området lite grann på egen hand och blev tämligen förvånad över hur många mörkhyade människor här fanns. Var tvungen att googla lite om detta och tydligen består 44% av Philadelphias befolkning utav mörkhyade. Inte för att det gör mig någoting, men jämförelsevis med Trelleborg så är det ganska mycket. Under dygnets ljusa del när temperaturen var upp mot 25 grader och strålande sol tog hela familjen, inklusive mig, på oss löparskorna för 7 km lång runda längst floden. Vi sprang med barnvagn och allt och jag kände hur jag brände mig i ansiktet. Lite senare under eftermiddag åkte jag hem till en nyfunnen vän som heter Anna, från Sverige, Borås. Riktigt skön tjej som jag antagligen kommer att hänga med mycket under min tid här. Vi tog oss in till stan för att granska storstan och för att äta en god middag på någon utesevering. Därefter var planen att ta taxi till en biograf, men så blev inte fallet. Taxichaffören lurade oss fullständigt, han släppte av oss i ett skumt kvarter mitt ute i ingenstans. Han hävdade att biografen verkligen låg bakom en byggnad, vi var skeptiska men kände att vi inte ville bråka med chaffören, då han var väldigt mystisk, så vi gav honom pengarna och hoppade ut. Som tur var hämtade min värdmamma upp oss efter 20 minuter.
Det har minst sagt varit en annorlunda dag, men en bra dag tycker jag förrutom att vi inte fick se American pie reunion, men det får blir en annan dag helt enkelt. Ska faktiskt träffa Anna nästa helg också och då ska vi möta upp två tyskar som hon har fått kontakt med. Nu återstår bara en vecka med barnpassning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0