5 nya familjer

Inom några timmar online på hemsidan har jag nu fått fem olika familjer som är intresserade. Jag har redan hunnit med att skypa med en familj från Philadelphia och ska snart skypa med en familj från Texas.

 

Familj nr 1: Bor i Phiadelphia. Mamman och pappan har heltidsjobb och verkar vara två väldigt trevliga människor, dessutom kan pappan svenska. De har två döttrar som är tre och fyra år gamla. Det är långa dagar jag ska jobba, men får de flesta helger lediga. De har haft två au pairer innan, en som stannade där ett helt år och trivdes och en som vill hem nu pga hemlängtan.

 

Familj nr 2:Bor i Texas. Det är en militärfamilj och pappan är nu i Afganistan och krigar. Det är deras femte år med i programet och de gillar att ha au pairer. De har två pojkar som är åtta och fyra år.

 

Familj nr 3: Bor i San Francisco i en stor lägenhet. Har två pojkar som är fem och åtta år gamla. Mamman och pappan är skilda så barnen bor hos mamman men är hos pappan varannan helg. Mamman jobbar hemifrån och har en nanny som hjälper till på kvällarna.

 

Familj nr 4:Bor i Kansas och har tre barn. Två pojkar som är 2 och 6 år och en äldre tjej som är 17. Jag ska ju självklart inte ta hand om 17 åringen. Mamman jobbar halvtid hemmifrån och pappan har heltidsjobb. Jag kommer jobba ganska många helger och får ledigt några dagar mitt i veckan istället.

 

Familj nr 5: Bor i Arizona. Har tre barn, två pojkar som är 3 och 17 år och en flicka som är 5 år gammal. Det är en ensamstående mamma och hon jobbar som läkare. Jag kommer att jobba två helger i månaden och varje vardag men är ledigt lite på eftermiddagen när barnen är i skolan och den minsta är på dagis.


Kommentarer
Postat av: Maria

Tips! Är där redan en aupair som du ska avlösa,,,,be att få prata med henne så kan du ju på så vis höra så det är en okej familj!

Ha det bra! Kram =)

2012-03-29 @ 08:00:50
Postat av: Tina

Jag har röstat;)!

2012-03-29 @ 10:32:10
Postat av: Malin Persson

Lätt första familjen om jag hade fått välja på familjesituationerna och hurde jobbar och är hemma osv.. jag hade aldrig delat ha en mamma eller pappa som jbobar hemifrån.. så första eller andra...



lycka till ohanna, detta var rätt vd att välja!

2012-03-29 @ 11:25:46
Postat av: Emelie

1,2 eller 5 tycker jag :D

2012-03-29 @ 12:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0