new york

Vilken intensiv dag det har varit idag och jetlagen gör det inte ett dugg bättre. Dagen började iallafall med att vi blev väckta av receptionen klockan sex och då var det bara till att stiga upp, göra sig i ordning och gå ner för lite frukost. Frukosten bestod av typ muffins, bagels, godisflingor och massa andra sockerbomber. Jag testade lite yoghurt och müsli då jag tänkte att det kan ju inte vara så sött, men så fel jag hade. Yoghurten var så söt att det gick knappt att svälja och müslin var precis som man tuggade på bitsocker, mums! Och kaffet ska vi inte snacka om, har aldrig någonsin smakat så blaskigt kaffe som här, örk...
Klockan åtta började vi lektionen och den höll på till fyra, så mycket information om så mycket onödiga saker. De flesta grejer är väldgt självklara. Dock är det ganska roligt att umgås med alla och det är au pairer från så många olika kulturer! Hade ett väldigt roligt samtalsämne med en från Brasilien. Vi satt ute i solen och solade och hon började liksom med "åh vad bra att du har solglasögon med dig, det tänkte inte ens jag på. Men i och för sig så tåler ju inte dina ögon sol då du har så ljusa ögon. Det är samma sak som att jag blir bilnd när jag tittar på snö, då mina ögon är så mörka." -HAHAH, what? Är du dum i huvudet tänkte jag?!
På eftermiddag hade vi en guidad tur genom New York, en så fruktansvärt häftig stad. Älskar NY! Vi satt mest på en buss och kollade ut genom fönstret och såg så oerhört mycket av staden, riktigt coolt. Är helt fascinerad och det är verkligen inte sista gånger jag är där. Den sista timmen hade vi lite fritid att spendera på time sqare. Där träffade vi på en amerikansk tjej som kom fram till oss och frågade "Är ni från Sverige, jag tyckte att ni såg ut att komma därifrån, jag har några bekanta som bor där, ni kanske känner dem, Inger och Anders, lite äldre än er?"- HAHAHA, är du också dum i huvudet?!
Det har varit en väldigt bra och rolig dag. Imorgon fortsätter lektionerna och ännu mer information ska in. Nu ska jag bara göra uppgiften som vi fick till imorgon sen kryper jag nog ner i sängs.
På lektion
Frihetsgudinnan 
Time square
Internetet är väldigt seg på hotellrummet, så tyvärr orkar jag inte ladda upp fler bilder. Men lovar att dem kommer upp senare! Godnatt sverige!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du verkar ha det jätte bra snuttis! <3

2012-03-21 @ 08:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0